VAMK

Change language: Suomi

Front Page > Archived Education > Nursing (S-SH) > 2010T > Year 4 > Professional Competence in Public Health Nursing II (STHA0703)

Professional Competence in Public Health Nursing II

Structure Type: Study unit
Code: STHA0703
Type: Compulsory / Professional Studies
Curriculum: S-SH 2010T
Level: Bachelor of Health Care
Year of Study: 4 (2013-2014)
Credits: 5 cr
Responsible Teacher: Leppänen, Helena
Language of Instruction: Finnish

Courses During the Academic Year 2013-2014

Impl.Group(s)Study TimeTeacher(s)LanguageEnrolment
1S-TH-4A, S-TH-4B2013-09-02 – 2013-12-20Helena Leppänen, Juhani Laakso, Päivi AutioFinnish2013-08-16 – 2013-09-13

Learning Outcomes

The student estimates the factors which affect the health and wellbeing of an adult and an ageing person. The student guides the client in health promotion and treatment and has a focus on the curret needs and the situation. The student knows the health promotion possibilities offered by information technology and health technology . The student is able to pay attention to the health needs of clients with different cultural backgrounds.

Student's Workload

Total work load of the course: 108 h
- of which scheduled studies: 52 h
- of which autonomous studies: 56 h

Prerequisites / Recommended Optional Courses

No prerequisites

Contents

The factors influencing the health and wellbeing of the adult and the ageing person, the most common health problems in Finland and prevention, maintaining and promoting health and the ability to function, the most common diseases in Finland , prevention and treatment, Health technology as a help in work methods.

Recommended or Required Reading and Other Learning Resources/Tools

Vaarama M., Moisio P. & Karvonen S. 2010. Suomalaisten hyvinvointi 2010. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Valtioneuvoston periaatepäätös Terveys 2015 –kansanterveysohjelmasta. STM, julkaisuja 2001:4.
Ajankohtaisia Sosiaali- ja terveysministeriön selvityksiä ja toimenpideohjelmia.

Mode of Delivery / Planned Learning Activities and Teaching Methods

Lectures and educational discussions 40 h, practical exercices and assignments 12 h

Assessment Criteria

Taso 1
Opiskelija osaa
-etsiä ja käyttää luotettavaa tietoa terveyden edistämistyönsä perustaksi
-tehdä päätöksiä asiakkaiden terveyden edistämiseksi
-tunnistaa kulttuurin merkitystä asiakkaiden terveydenhoitotyössä
Taso 3
Opiskelija osaa
-perustella etsimäänsä ja käyttämäänsä tietoa terveyden edistämiseksi
-toteuttaa terveyden edistämistyötä asiakkaan iän ja elämäntilanteen mukaisesti
-huomioida kulttuurin merkitystä asiakkaiden terveydenhoitotyössä
Taso 5
Opiskelija osaa
-kriittisesti etsiä, käyttää ja arvioida luotettavaa tietoa terveyden edistämiseksi
-arvioida ja suunnitella terveyden edistämistyötä asiakkaan iän ja elämäntilanteen mukaisesti
-osaa huomioida yksilöllisesti kulttuurin merkitystä asiakkaiden terveydenhoitotyössä

Assessment Methods

Examination, assignment, evaluation/grading (0-5)


Back