Professional Competence in Public Health Nursing II
Structure Type: | Study unit |
---|---|
Code: | STHA0703 |
Type: | Compulsory / Professional Studies |
Curriculum: | S-SH 2010T |
Level: | Bachelor of Health Care |
Year of Study: | 4 (2013-2014) |
Credits: | 5 cr |
Responsible Teacher: | Leppänen, Helena |
Language of Instruction: | Finnish |
Courses During the Academic Year 2013-2014
Impl. | Group(s) | Study Time | Teacher(s) | Language | Enrolment |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-TH-4A, S-TH-4B | 2013-09-02 – 2013-12-20 | Helena Leppänen, Juhani Laakso, Päivi Autio | Finnish | 2013-08-16 – 2013-09-13 |
Learning Outcomes
The student estimates the factors which affect the health and wellbeing of an adult and an ageing person. The student guides the client in health promotion and treatment and has a focus on the curret needs and the situation. The student knows the health promotion possibilities offered by information technology and health technology . The student is able to pay attention to the health needs of clients with different cultural backgrounds.
Student's Workload
Total work load of the course: 108 h
- of which scheduled studies: 52 h
- of which autonomous studies: 56 h
Prerequisites / Recommended Optional Courses
No prerequisites
Contents
The factors influencing the health and wellbeing of the adult and the ageing person, the most common health problems in Finland and prevention, maintaining and promoting health and the ability to function, the most common diseases in Finland , prevention and treatment, Health technology as a help in work methods.
Recommended or Required Reading and Other Learning Resources/Tools
Vaarama M., Moisio P. & Karvonen S. 2010. Suomalaisten hyvinvointi 2010. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Valtioneuvoston periaatepäätös Terveys 2015 –kansanterveysohjelmasta. STM, julkaisuja 2001:4.
Ajankohtaisia Sosiaali- ja terveysministeriön selvityksiä ja toimenpideohjelmia.
Mode of Delivery / Planned Learning Activities and Teaching Methods
Lectures and educational discussions 40 h, practical exercices and assignments 12 h
Assessment Criteria
Taso 1
Opiskelija osaa
-etsiä ja käyttää luotettavaa tietoa terveyden edistämistyönsä perustaksi
-tehdä päätöksiä asiakkaiden terveyden edistämiseksi
-tunnistaa kulttuurin merkitystä asiakkaiden terveydenhoitotyössä
Taso 3
Opiskelija osaa
-perustella etsimäänsä ja käyttämäänsä tietoa terveyden edistämiseksi
-toteuttaa terveyden edistämistyötä asiakkaan iän ja elämäntilanteen mukaisesti
-huomioida kulttuurin merkitystä asiakkaiden terveydenhoitotyössä
Taso 5
Opiskelija osaa
-kriittisesti etsiä, käyttää ja arvioida luotettavaa tietoa terveyden edistämiseksi
-arvioida ja suunnitella terveyden edistämistyötä asiakkaan iän ja elämäntilanteen mukaisesti
-osaa huomioida yksilöllisesti kulttuurin merkitystä asiakkaiden terveydenhoitotyössä
Assessment Methods
Examination, assignment, evaluation/grading (0-5)