Opiskelu oppimisympäristössä
Structure Type: | Study unit |
---|---|
Code: | SSE0202 |
Type: | Compulsory / Basic Studies |
Curriculum: | S-SE 2012 |
Level: | Specialisation Education |
Credits: | 5 cr |
Responsible Teacher: | Alaniemi, Ritva |
Language of Instruction: | Finnish |
Learning Outcomes
Opiskelija osaa tunnistaa työelämän lähtökohdista relevantin kehittämistehtävän aiheen ja laatia sille perustellut tavoitteet. Opiskelija osaa hankkia kehittämistehtävän perustaksi tarkoituksenmukaista, parasta mahdollista tutkimusnäyttöä ja muuta mahdollista näyttöä. Opiskelija osaa hyödyntää kehittämistehtävän ongelmanratkaisussa hankkimaansa näyttöä ja tarkastella kehittämistehtävän kysymyksiä teoreettisesti. Opiskelija osaa raportoida kehittämistyön kirjallisesti asiatyylin mukaisesti sekä suullisesti.
Student's Workload
Työmäärä yhteensä 134 t
- mistä aiheseminaarit 3 t
- mistä väliseminaari 4 t
- mistä esitysseminaarit 24 t
- mistä itsenäinen työskentely 99 t
- mistä henkilökohtainen ohjaus 4 t
Prerequisites / Recommended Optional Courses
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Contents
Kehittämistehtävä on luonteeltaan pieni projekti, jossa ratkaistaan jokin työelämän ongelma, esimerkiksi tuottamalla parhaaseen näyttöön perustuen jokin työelämän tarvitsema tuote.
Recommended or Required Reading and Other Learning Resources/Tools
Vaasan ammattikorkeakoulun Opinnäytetyöohje 2011-2012
Vaasan ammattikorkeakoulun Opinnäytetyön mallipohja 2011-2012
Kirjallisen tehtävän ohje, Hoitotyön osasto, Vaasan ammattikorkeakoulu
Hirsjärvi, S., Sajavaara, P. & Remes, P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15 p. Helsinki. Tammi.
Muu mahdollinen opintojaksolla osoitettava materiaali.
Mode of Delivery / Planned Learning Activities and Teaching Methods
Aiheseminaarit
Itsenäinen työskentely ja ohjaus
Väliseminaari
Itsenäinen työskentely ja ohjaus
Esitysseminaarit
Assessment Criteria
Taso 1: Opiskelija toteuttaa kehittämistyön kaikki vaiheet.
Taso 3: Opiskelija toteuttaa työelämässä tarvittavan kehittämistyön ja käyttää sen perustana tutkimusnäyttöä ja muuta mahdollista näyttöä.
Taso 5: Opiskelija osoittaa kehittämistyössään kauttaaltaan kriittistä ajattelua aiheenvalinnasta toteutukseen ja raportointiin sekä käyttää kehittämistyön perustana parasta mahdollista tutkimusnäyttöä ja muuta mahdollista näyttöä.
Assessment Methods
Kehittämistehtävä 100%