Swedish for Hospitality Studies
Structure Type: | Study unit |
---|---|
Code: | RBP0325 |
Type: | Compulsory / Basic Studies |
Curriculum: | R-HB 2006 |
Level: | Bachelor of Hospitality Management |
Credits: | 3 cr |
Responsible Teacher: | Bäckman, Paula |
Language of Instruction: | English |
Learning Outcomes
The student achieves sufficient written and oral proficiency to cope in Swedish in various communication situations in the hotel and restaurant business. The student gets familiar with economic, social and cultural features that are typical of Finland and the other Nordic Countries.
Student's Workload
Total work load of the course: 81 h
- of which scheduled studies: 40 h
- of which autonomous studies: 41 h
Contents
Customer service situations, vocabulary and syntax exercises, oral presentations. Business correspondence.
Recommended or Required Reading and Other Learning Resources/Tools
Timo Jokisalo Ritva Minni, 2005, Flexservice, Svenska för högskolor. Helsinki. Otava.
Mode of Delivery / Planned Learning Activities and Teaching Methods
Communicative exercises, active class participation and self-study.
Assessment Criteria
Taitotaso 1: Opiskelija pystyy osallistumaan tavallisimpiin, ennakoitaviin työelämän kielenkäyttötilanteisiin ja käyttää yksinkertaisia rakenteita ja yksittäisiä sanoja viestinnässään. Opiskelija kehittää kurssin aikana oman alan sanaston hallintaa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Taitotaso 3: Opiskelija selviytyy kohtalaisesti tavallisimmista, ennakoitavista työelämän kielenkäyttötilanteista ja käyttää rakenteita ja fraaseja viestinnässään kutakuinkin idiomaattisesti. Opiskelija osaa käyttää kurssin aikana opittua oman alan sanastoa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Taitotaso 5: Opiskelija selviytyy hyvin erilaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa ja hallitsee rakenteet hyvin ja käyttää niitä monipuolisesti. Opiskelija käyttää idiomaattisesti ja laajasti oman alan sanastoa ja ilmaisuja. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Assessment Methods
Examinations, oral and written exercises, lectures. Numeric scale (0-5).